+31 (0)20 6855955

Schrijven voor de (nieuwe) mediaDe publieke opinie wordt nog steeds bepaald op de voorpagina’s van onze grote kranten. Het is uw taak om het verhaal van uw organisatie te vertalen voor het publiek. Free publicity, framing, en reputatiemanagement zijn allemaal sleutelwoorden als u wilt leren de media op de juiste manier te bespelen.

Journalisten ontvangen dagelijks bergen persberichten en interviewverzoeken. Maar hoe zorgt u ervoor dat u er boven uitsteekt? Hoe krijgt u de aandacht die u verdient?

Deze training duurt anderhalve dag en daarna kent u de weg in het medialandschap. U leert persberichten, sfeerverslagen en opiniestukken schrijven. In de training werken we met voorbeelden uit uw praktijk en na de training heeft u al verschillende wapenfeiten klaar liggen.

Na afloop van de training:

  • Kent u de weg in het medialandschap
  • Weet u hoe een journalist denkt bij het selecteren van nieuws
  • Kunt u goede persberichten, interviews, opiniestukken en sfeerverslagen schrijven
  • Kunt u snel en effectief, lezersgericht formuleren
  • Kunt u het verhaal van uw organisatie vertalen naar de doelgroep