Charles Huijskens | Managing Partner

Charles Huijskens studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde in Amsterdam en begon daarna een carrière in de journalistiek als parlementair verslaggever bij De Telegraaf en het NOS Journaal.

In 1992 startte hij het adviesbureau dat inmiddels is uitgegroeid tot Huijskens Communications. Het kantoor bouwde een gedegen reputatie op als (financieel) communicatiedeskundige in lastige situaties. Ook advies bij fusies en overnames is een specialisme.

Charles schrijft regelmatig columns en artikelen. Ook heeft hij verschillende handboeken op zijn naam, zoals Het Nieuwe Media Handboek en Code Sociale Media. Hij werkt(e) onder meer voor LibertyGlobal, VodafoneZiggo, ABN Amro en Chemours.

Charles@huijskens.nl | Linkedin
Volg Charles op Twitter

Harmen Geers | Partner

Harmen Geers heeft veertien jaar ervaring met corporate communicatie op het scherp van de snede. In vele transacties, rechtszaken en crises heeft hij de hoofdrolspelers bijgestaan en zorg gedragen voor de communicatie naar belanghebbenden en het grote publiek – in Nederland en daarbuiten. Daarnaast heeft hij vele bedrijven en organisaties geholpen om het juiste beeld van henzelf aan de buitenwereld te tonen.

Als Hoofd Mediarelaties bij pensioenuitvoerder APG, een van ’s werelds grootste beleggingsorganisaties, was Harmen tot 2018 verantwoordelijk voor de wereldwijde corporate communicatie. Daarvoor werkte hij van 2004 tot 2010 als adviseur bij de voorloper van Huijskens Communications. Harmen is medeoprichter van O3NL, het succesvolle mentorprogramma voor Nederlandse startende ondernemers dat verbonden is aan de Venture Mentoring Service van het Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Harmen@huijskens.nl | Linkedin
Volg Harmen op Twitter

Clemens Sassen | Partner

Clemens Sassen bezit veel ervaring en expertise op het gebied van corporate communicatie uiteenlopend van issue management tot change management. In de tijd als medewerker van Huijskens Communications heeft hij zich gespecialiseerd in financiële communicatie. Bedrijven uit verschillende industrieën die te maken hebben met M&As, activistische aandeelhouders of naderende faillissementen zijn het type cliënten die hij adviseert.

Clemens heeft een Executive Master Corporate Communications afgerond in Rotterdam. In dat kader heeft hij onderzoek gedaan naar de communicatie van activistische aandeelhouders bij beursgenoteerde ondernemingen. Daarnaast is Clemens actief als bestuurslid van het CDA Amsterdam waar hij verantwoordelijk is voor pers en communicatie. Ook maakt hij voor die partij deel uit van het landelijk campagneteam.

Clemens@huijskens.nl | Linkedin
Volg Clemens op Twitter

Arthur van Amerongen | Senior Adviseur

Arthur van Amerongen adviseert bedrijven op het gebied van reputatiemanagement, crisiscommunicatie en litigation communicatie. Op dit moment werkt hij onder andere voor nationale en internationale partijen die actief zijn op het gebied van financiële dienstverlening, industrie en vastgoed.

Arthur maakt sinds april 2017 weer deel uit van het team van Huijskens Communications, nadat hij eerder onder meer stage liep bij Huijskens Communications en ervaring opdeed bij Burson-Marsteller in Den Haag. Hij studeerde Europese studies aan de Universiteit van Amsterdam (BA) en European Union Studies aan de Universiteit Leiden (MA).

Arthur@huijskens.nl | Linkedin
Volg Arthur op Twitter

Quirine van Hasselt | Adviseur

Quirine van Hasselt werkt sinds mei 2017 bij Huijskens Communications. Zij adviseert klanten over vraagstukken die van invloed zijn op hun reputatie. Voor haar komst bij Huijskens Communications liep Quirine stage op de afdeling corporate communicatie van Heineken Nederland.

Quirine studeerde Communicatiewetenschappen (BSc) aan de Vrije Universiteit en Corporate Communicatie (MSc) aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens haar studie en stage heeft zij relevante kennis opgedaan op het gebied van corporate communicatie, crisiscommunicatie en reputatiemanagement.

Quirine@huijskens.nl | Linkedin
Volg Quirine op Twitter

Nikki Blom | Adviseur

Nikki Blom studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam met als afstudeerrichting corporate communicatie. Nikki heeft speciale interesse in crisiscommunicatie en schreef hierover haar scriptie getiteld ‘Geen paniek, het is maar crisis’. Na haar studie was Nikki enkele jaren werkzaam in het vastgoed. Sinds 1 oktober 2018 maakt Nikki als adviseur deel uit van het team van Huijskens Communications. Door haar werkervaring bezit Nikki specialistische kennis die in het bijzonder relevant is voor partijen actief in de vastgoedsector en architectuur.

Nikki@huijskens.nl | Linkedin
Volg Nikki op Twitter

Evi Timp | Adviseur

Evi Timp maakt sinds maart 2019 deel uit van ons team. Voorheen was zij werkzaam als journalist voor HP/De Tijd. Dankzij haar ervaring in de journalistiek heeft zij een uitstekend begrip van de mediawereld en weet zij hoe de pers opereert. Zij zet haar schrijfkunsten in voor het schrijven van persberichten, teksten en handboeken voor Huijskens Communications.

Evi studeerde Communicatie (2014) en Geschiedenis (2015-2018) aan de Universiteit van Amsterdam. In 2014 behaalde zij haar Propedeuse Communicatiewetenschappen. Daarna begon zij aan de studie Geschiedenis en zij studeerde af met een Master in de Internationale Betrekkingen.

Evi@huijskens.nl | Linkedin
Volg Evi op Twitter

Peter de Bie | Trainer

Onze mediatrainingen worden verzorgd door Peter de Bie, succesvol radiopresentator, documentairemaker en oud-eindredacteur van het televisieprogramma ‘Radar’. Peter vormt samen met Mieke van der Weij het vaste presentatiekoppel bij het zaterdagochtendprogramma Nieuwsweekend op NPO Radio 1.

Peter@huijskens.nl | Linkedin
Volg Peter op Twitter

Marja Boonen | Finance

Marja Boonen is het hoofd van onze financiële afdeling. Sinds de beginjaren van ons kantoor is Marja betrokken bij Huijskens Communications en met meer dan 25 jaar ervaring geeft zij op ons kantoor leiding aan het team dat verantwoordelijk is voor financiële zaken.

Marja@huijskens.nl |

Roeji Wolsink | ICT

Met Roeji Wolsink beschikt Huijskens Communications over een ruime deskundigheid op het gebied van ICT en communicatie.

Roeji@huijskens.nl | Linkedin

Stage | Solliciteren

Huijskens Communications is een boutique PR-bureau gespecialiseerd in strategische communicatie en reputatiemanagement. Ons werk is het ontwikkelen en uitvoeren van strategieën op het gebied van financiële communicatie, crisiscommunicatie, corporate communicatie en litigation communicatie.

Onze klanten zijn toonaangevende bedrijven in onder andere de financiële sector, vastgoed of industrie. Het zijn vaak bedrijven op de Zuidas, maar ook buitenlandse bedrijven die ons benaderen voor onze kennis van de Nederlandse markt. We werken op boardroom-niveau met hen samen. Ook worden we vaak door de grote advocatenkantoren gevraagd hen en hun cliënten bij te staan met raad en daad.

Tijdens de stageperiode zul je  met veel van deze klanten kennismaken en een goede indruk krijgen van het Nederlandse medialandschap, want de vertrouwelijke dossiers waaraan je meewerkt halen geregeld de (voor)pagina’s van de landelijke nieuwsmedia.

Huijskens Communications is gevestigd in het centrum van Amsterdam, naast het Museumplein. Daar werk je zij-aan-zij met de meest ervaren en vakkundige communicatieadviseurs. We zijn een platte organisatie met een compact team van negen man.

Werkzaamheden
Je komt met alle werkzaamheden van onze adviseurs in aanraking, zo opereer je eigenlijk als een adviseur ‘light’. Vooral de eerste weken word je intensief begeleid tijdens de uitvoering van werkzaamheden, waaronder mediamonitoring en tekstvertaling. Nauwkeurigheid is hierbij erg belangrijk. Daarnaast word je betrokken bij het opzetten van communicatiestrategieën, ondersteuning bij woordvoering in crisissituaties, het opstellen en versturen van persberichten, ondersteuning bij mediatraining, etc.

Begeleiding
Eén van onze full-time adviseurs zal je begeleiden en jouw aanspreekpunt zijn gedurende de stage. Zo leer je snel hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Jouw begeleiding wordt op maat gemaakt.

Wensen en vereisten aan student
Van een stagiair bij Huijskens Communications verwachten wij een gezonde interesse in nieuws, taalvaardigheid in Nederlands en Engels en een actieve werkhouding. Initiatief nemen is een vereiste, net als zelfstandigheid. Welke academische studie je volgt, is minder relevant. Het gaat erom dat je als onderdeel van ons team kunt meedraaien doordat je goed kunt formuleren, informatie weet te filteren en te verwerken, en van aanpakken weet. Nauwkeurigheid is een must. Schrijfervaring en affiniteit met financiële markten zijn een pré.

Beloning €500 per maand. Periode(s) In overleg. Liefst 6 maanden. Contactinformatie Arthur van Amerongen | arthur@huijskens.nl